טרור ההצתות: מאות זוגות לא יוכלו להתגורר יחד ללא כתובה

צבי הדס No Comments on טרור ההצתות: מאות זוגות לא יוכלו להתגורר יחד ללא כתובה

גל השריפות שהחל באמצע השבוע גבה מחיר יקר למאות משפחות שנותרו ללא קורת גג • עתה המשפחות מתמודדות עם התחושות הקשות. מעבר לנזק הכלכלי רובם מתמודדים גם עם הנזק הרוחני כגון אובדן התפילין ושטר הכתובה

כתובה יהודית
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גל השריפות שהחל באמצע השבוע גבה מחיר יקר למאות משפחות שנותרו ללא קורת גג. עתה המשפחות מתמודדות עם התחושות הקשות. מעבר לנזק הכלכלי רובם מתמודדים גם עם הנזק הרוחני כגון אובדן התפילין ושטר הכתובה.

מאז התגלו ממדי טרור ההצתה עלתה בעיית הכתובות לאוויר. ידוע מאמר חז"ל שנפסק להלכה "אסור לאדם לשהות עם אשתו שעה אחת ללא כתובה". במק של אובדן כתובה כותבים כתובה חילופית המוכנה 'כתובה דאירכסא'.

לאור זאת הוחלט בארגון "בנועם" המאגד את כל רבני הערים מרחבי הארץ, לפעול לטובת אותן משפחות וללא כל תמורה הן יוכלו לקבל את הכתובה לביתם תוך שעות ספורות.

מייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני אומר כי "התקבלו עשרות פניות ממשפחות שתכולת ביתם נשרפה וביקשו לקבל כתובה חדשה מהרבנות הראשית לישראל, ומיד נכנסו לפעולה כדי לעזור לאותן משפחות שגם כך נמצאות בתחושות קשות ובהתמודדות כלכלית להתחיל לחיות מחדש".

על פי הערכות כ- 1,600 אזרחים נותרו ללא קורת גג עקב גל ההצתות שסיומו טרם נראה. משרדי הממשלה ורשות המיסים פועלים שעות נוספות כדי שאותן משפחות יוכלו להשיב את האובדן בהקדם. עד אז הן נעזרים באזרחים ובארגונים הפועלים באחדות מעוררת השראה.



0 תגובות